Posted by: ghossmg | February 11, 2009

The Arrivals

  1. Saya pernah cakap pasal chatting dgn kawan yg melompat kepada cerita dajjal tempoh hari di post syaitan = jin?

  2. Kawan saya itu memberikan link utk satu dokumentari yg mengandungi 50 episods bertajuk ‘The Arrivals’.

  3. Within 3 days saya sudah habiskan 50 episod itu. Satu episod mengambil masa lebih kurang 10 minit. Dokumentari ini menyiasat kedatangan antichrist dajjal dan kemunculan Imam Al-Mahdi dan Nabi Isa.

  4. Saya menonton.. pause in certain parts… listen carefully in certain parts… – as the dokumentari contains many sort of presentation methodology be it sentences, movie audio, interview, clips etc. Sebahagian presentation tidak ‘clear’.

  5. Dan hasilnya…… SANGAT MENGUJAKAN.. dan saya mmg SANGAT MEMAKSUDKAN kata2 saya ini. Terima kasih banyak dizahirkan kpd kawan.

  6. Saya juga KAGUM dgn persembahan series ini, dlm banyak aspek.

  7. ‘The Arrivals’ mmg satu dokumentari yang tidak seharusnya dipandang enteng oleh stp umat manusia yg berfikir pada masa kini.. dan tidak harus ketinggalan utk menyaksikannya.

  8. Saya mengajak anda untuk mengikuti series ini dan berfikir. Linknya –> The Arrivals (Credit to the Wakeup Team)

  9. Memandangkan saya menonton dgn pantas.. kali ini saya akan menonton nya semula dgn lebih detail dan membuat sedikit kajian (jika perlu mengikut ilmu yg saya ada). ..  from one part to another.. insyaAllah.

  10. Most possibly saya akan menulis stp kata2 dan ayat2 di setiap episod kerana ianya lebih bermakna. Juga sbg rekod utk saya sendri.

  11. Saya akan mulakan dgn intro disini.. dan episod akan datang akan menyusul berselang2 dgn posting saya yg lain..

  12. All in all… natijah dan kesan, peringatan, daripada series ini yg penting.

The Arrivals Intro

The world is change I feel it in the water, I feel it in the earth I smell it in the air.

Noreagaaa Productions

In association with Achernahr Films

Present:
An Exclusive Joint Production
By Noreagaaa and Achernahr

The Arrivals

This series will investigate the Arrivals of the Antichrist Dajjal, Imam Al-Mahdi, and The Second Coming of the Christ…

There s no more star.. is it time?.. yes.. this so quiet.. it s the deep breath before the  plunge

“I warn you against him (the dajjal antichrist)
And there was no prophet but warned his nation
Against him…
But I will tell you something
Of which no prophet has told his nation before me…
You should know that he is one eyed
And Allah is not one eyed”

.: Sahih Bukhari, as Quoted from prophet Muhammad (pbuh) :.

Almost every culture has foreseen his coming…

While most dread his arrival,

There are many who have been preparing for thousands of years

Rolling out the red carpet

Or more accurately,

Rolling out the checkered carpet

But what exactly are the signs of his final arrival?

Since the beginning of civilisation

The foundation of his worship have been put into place

Babylon

Ancient Egypt

Maya

Apocalypse

And today…

We come to it at last.. the great battle of our time..

~@@@>>>>>——–<<<<<@@@~

mynote:

  1. Lord of the ring? I never understand this trilogy… although i watched some of the episod kat wayang.. but i dont feel i know the story. Even many friends own DVD of them…just recently a friend told me citer ni mmg ada sket kaitan dgn dajjal.. the one-eye (Soron), pokok bercakap, batu bercakap..
  2. Lambang mata satu = One eyed = dajal .. ? (bertepatan dgn hadith).

    Ada hadith yg lain: [4:55:553] Narrated Ibn Umar: Once Allah’s Apostle stood amongst the people, glorified and praised Allah as He deserved and then mentioned the Dajjal saying, “l warn you against him (i.e. the Dajjal) and there was no prophet but warned his nation against him. No doubt, Noah warned his nation against him but I tell you about him something of which no prophet told his nation before me. You should know that he is one-eyed, and Allah is not one-eyed.”  [Highlight.. dajjal mmg dah lama ujud tapi kebangkitan yg nyata belum lagi? ]… ~ dan banyak lagi hadith lain.

  3. Checkered carpet? What is it about? never knew and never aware.
  4. This “one eye” dah wujud lama pada zaman2 tamadun yg berbeza.
  5. We come to it at last… apakah? Kebangkitan dajjal? Mungkin.. dan inilah yg ingin series ini sampaikan..
  6. Wallahualam.

Leave a Reply

Categories

